CO JE DEKARBONIZACE A PROČ JI PROVÁDĚT ?
BG dekarbonizace je unikátní odstranění pevných uhlíkových úsad chemickou cestou, bez složité, drahé a nebezpečné mechanické procedury. Tyto úsady vznikají působením vysokých teplot na uhlovodíkové látky nebo při spalování paliva.
Součásti motorů, převodovek, diferenciálů a dalších systémů se časem začnou zanášet karbonovými úsadami, které vznikají působením vysokých teplot na uhlovodíkové látky (palivo, oleje). Tyto úsady začnou postupně zanášet sací a výfukové ventily, vstřikovací trysky, spalovací komoru, výfukový systém i katalyzátor, což způsobuje ztrátu síly motoru, vyšší spotřebu paliva, pokles kompresních tlaků a tím i výkonu motoru, nepravidelné zážehy, klepání motoru, špatné startování. Odstranění těchto úsad z motorů, převodovek a dalších systémů se nazývá dekarbonizací.
DEKARBONIZACI LZE PROVÁDĚT DVĚMA ZPŮSOBY
Profesionální dekarbonizace, která se provádí v autorizovaném servisu pomocí speciálních BG přístrojů se provádí u motorů, které mají najeto více než 50.000 km nebo při znatelných obtížích. Také servis sacího systému lze dělat jen touto cestou.
Kompletní dekarbonizace (sada tří výrobků v jednom
balení)
je preventivní servis, který se provádí každých 15.000 km od nového
vozu a nebo po Profesionální dekarbonizaci. Tento pravidelný
preventivní servis zajistí, že se v motoru nebudou úsady vytvářet,
motor bude vždy v dobré kondici a nebude nutné již
provádět Profesionální přístrojovou dekarbonizaci. Touto cestou nelze
udělat dekarbonizaci sacího systému, ta se provádí pouze v autorizovaných
provozovnách pouze profesionálním servisem.
ROZDÍLNÝ PROCES DEKARBONIZACE U BENZÍNOVÝCH A NAFTOVÝCH MOTORŮ
Jelikož konstrukce naftových a benzínových motorů je odlišná, tak BG dekarbonizace je přesně nastavena na jednotlivé motory a jejich požadavky, aby byla účinnost 100%. Produkty BG jsou vyvíjeny ve spolupráci s výrobci automobilů Volkswagen, Honda, Mitsubishi, Renault, atd.
BENZÍNOVÉ MOTORY
- Vstřikovací systém
- Škrtící klapka a celý systém sání
- Spalovací prostor motoru, sedla ventilů
- Výfukový systém, lambda sonda, katalyzátor
- EGR ventil a EGR systém
NAFTOVÉ MOTORY
- Vstřikovací čerpadlo
- Vstřikovací systém
- Spalovací prostor motoru, sedla ventilů
- Výfukový systém
- Systém sání
- EGR systém
- Common-rail systém
- Pumpe diese (PD) systém
- Filtry pevných částic (DPF, FAP)
TESTY VÝZKUMNÉHO ÚSTAVU MOTOROVÝCH VOZIDEL
Pro český trh máme k dispozici testy od Výzkumného ústavu motorových vozidel.