Dekarbonizace motoru

CO JE DEKARBONIZACE A PROČ JI PROVÁDĚT ?

BG dekarbonizace je unikátní odstranění pevných uhlíkových úsad chemickou cestou, bez složité, drahé a nebezpečné mechanické procedury. Tyto úsady vznikají působením vysokých teplot na uhlovodíkové látky nebo při spalování paliva.

Součásti motorů, převodovek, diferenciálů a dalších systémů se časem začnou zanášet karbonovými úsadami, které vznikají působením vysokých teplot na uhlovodíkové látky (palivo, oleje). Tyto úsady začnou postupně zanášet sací a výfukové ventily, vstřikovací trysky, spalovací komoru, výfukový systém i katalyzátor, což způsobuje ztrátu síly motoru, vyšší spotřebu paliva, pokles kompresních tlaků a tím i výkonu motoru, nepravidelné zážehy, klepání motoru, špatné startování. Odstranění těchto úsad z motorů, převodovek a dalších systémů se nazývá dekarbonizací.

DEKARBONIZACI LZE PROVÁDĚT DVĚMA ZPŮSOBY

Profesionální dekarbonizace, která se provádí v autorizovaném servisu pomocí speciálních BG přístrojů se provádí u motorů, které mají najeto více než 50.000 km nebo při znatelných obtížích. Také servis sacího systému lze dělat jen touto cestou.

Kompletní dekarbonizace (sada tří výrobků v jednom balení)
je preventivní servis, který se provádí každých 15.000 km od nového vozu a nebo po Profesionální dekarbonizaci. Tento pravidelný preventivní servis zajistí, že se v motoru nebudou úsady vytvářet, motor bude vždy v dobré kondici a nebude nutné již provádět Profesionální přístrojovou dekarbonizaci. Touto cestou nelze udělat dekarbonizaci sacího systému, ta se provádí pouze v autorizovaných provozovnách pouze profesionálním servisem.

https://www.auto-taurus.cz/wp-content/uploads/2020/03/co-je-dekarbonizace.jpg

ROZDÍLNÝ PROCES DEKARBONIZACE U BENZÍNOVÝCH A NAFTOVÝCH MOTORŮ

Jelikož konstrukce naftových a benzínových motorů je odlišná, tak BG dekarbonizace je přesně nastavena na jednotlivé motory a jejich požadavky, aby byla účinnost 100%. Produkty BG jsou vyvíjeny ve spolupráci s výrobci automobilů Volkswagen, Honda, Mitsubishi, Renault, atd.

BENZÍNOVÉ MOTORY

  • Vstřikovací systém
  • Škrtící klapka a celý systém sání
  • Spalovací prostor motoru, sedla ventilů
  • Výfukový systém, lambda sonda, katalyzátor
  • EGR ventil a EGR systém

NAFTOVÉ MOTORY

  • Vstřikovací čerpadlo
  • Vstřikovací systém
  • Spalovací prostor motoru, sedla ventilů
  • Výfukový systém
  • Systém sání
  • EGR systém
  • Common-rail systém
  • Pumpe diese (PD) systém
  • Filtry pevných částic (DPF, FAP)

TESTY VÝZKUMNÉHO ÚSTAVU MOTOROVÝCH VOZIDEL

Pro český trh máme k dispozici testy od Výzkumného ústavu motorových vozidel.

DEKARBONIZAČNÍ SADY: